About Me

My photo
Sesungguhnya kejadian dariNYA baik2 belaka. Amin.

Sunday, April 24, 2011

Air Terjun Sungai Pandan!!!

23.04.2011 (Sabtu)

KaLi PeRtAmA ke
Air Terjun Sungai Pandan, Pancing, Kuantan, Pahang.

Jam 0915 bertolak dari kem... nk kne p ambik yg tersayang. Tp perkara x terduga, jam 0920 kne patah balik ke kem. Tertinggal telepon... Benggang tol dh la lewat tertinggal tel pulak. Sabar aje la. Paloh Hinai ke Gambang mmg dugaan... kete slow, lori yg amat2 besar. Nk potong pn kne pk byk kali. Tapi xpe ambe driver yg terer lg handal. Hehe, layaaaaaaan.

Dalam jam 1030pg sampai sg Isap kmdn trus ke sg Pandan. Dlm pkul 11 smpai sne. Sblm sampai kwsn Air Terjun kne lalu kwsn kuari so berdebu jg la kete dbuatnya. Sebelum itu pastikan anda menyediakan beberapa keping ringgit Malaysia yg berjumlah RM2 untuk setiap org dewasa. Bayaran "konservasi" atau dengan kata lain 'cukai muara sungai' wajib dibayar oleh semua pengunjung Air Terjun Sungai Pandan dan ia dibuka setiap hari dari seawal pagi sehingga jam 6ptg.

Sebelum ini ambe x tau apekebendanya 'konservasi' ni, nasib pergi sne blh tau perkataan baru ;-) Pada mulanya ralit jg nk p kwsn air terjun. Yela ter'pk jg selamat ke di sana nt? jauh jg ke nk kne jln sblm smpai kwsn mandi nt? bersih ke? selese ke? mcm2 la yg terlintas. Tp bila dh sampai dan lalui suasana disana mmg blh puji.. PuAs hATi!!!

Walaupn kwsnnya x besar atau luas dari kwsn air terjun yg ambe pernah pergi ia tetap menarik. Ambe ske!!! Kawasan parking ok. Perkhidmatan ok. Kebersihan ok. Suasana dan pemandangan pn ok. Malah harga brg dan makanan pn barpatutan, ada pelbagai pilihan.

Its a nice thing when you need something and its will be there right? ...
Hehe, dari mereka yang bercouple hinggalah yg berumahtangga dan beranak kecil blh dtg dan mandi di sini. Tiada mslh untuk mencari tempat yg sesuai... Malah ada rombongan pelancong dari negara jiran yg dtg. Aktiviti barBQ dan sukaneka untuk familyday ada tempat yg dikhaskan just kte kne sama2 jaga kebersihan dan peralatan yg dibawa.

Memang x rugi ambe ke Air Terjun Sg Pandan. Ambe bepuas hati. Di bawah ni antara gambar yg diambil oleh myLOVE. Cantik sangat!!! Insyallah akan ambe pergi lagi ke sana. Pada mereka yg hendak ke sana ambe galakkan.
"Cintai Sungai Kita"





1 comment: